Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Για ψώνια στο Διαδίκτυο

Το 71% των Αμερικανών θα επιλέξει φέτος
και ηλεκτρονικά καταστήματα για τα δώρα των Χριστουγέννων..


Κοσμος-Αμερική

Ο κλάδος του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ταχύτατα και τη φετινή εορταστική περίοδο, καθώς υπολογίζεται ότι ένα 71% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θα δαπανήσει τουλάχιστον ένα μέρος του προϋπολογισμού του στο Internet, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Deloitte. Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ και υπερβαίνει κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες το αντίστοιχο ποσοστό που είχε καταγραφεί το 2004.

Το Διαδίκτυο έρχεται δεύτερο στις προτιμήσεις των καταναλωτών για τα ψώνια των εορτών φέτος, πίσω από τα μεγάλα εκπτωτικά πολυκαταστήματα. Πάνω από ένας στους πέντε καταναλωτές (το 21%) που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να κάνουν τις αγορές τους κατά κύριο λόγο ή αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου φέτος τα Χριστούγεννα (από 19% πέρυσι).

Η έρευνα δείχνει ότι οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στη συνεχή ανάπτυξη του Internet. Πάνω από ένας στους τρεις καταναλωτές (το 36%) δήλωσαν ότι φέτος θα ψωνίσουν περισσότερο από ηλεκτρονικά καταστήματα και καταλόγους, προκειμένου να κάνουν οικονομία στη... βενζίνη. Επίσης, λόγω οικονομικών συνθηκών, πάνω από τους μισούς (το 52%) θα αποφασίσει με βάση το αν το online κατάστημα προσφέρει δωρεάν αποστολή ή όχι.

Ένα ακόμη στοιχείο που μετρά υπέρ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο είναι ότι προσφέρουν στους εν δυνάμει πελάτες τους μεγαλύτερη ευελιξία. Για παράδειγμα, σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση (το 70%), πριν επισκεφτεί κάποιο κατάστημα κάνει πρώτα μια έρευνα στο Internet.

Ωστόσο, πολλές φορές παρατηρείται και το αντίθετο. Όπως επισημαίνει η Στέισι Τζάνιακ, επικεφαλής του τμήματος της Deloitte για το λιανικό εμπόριο στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές θέλουν ενίοτε να βλέπουν και να αγγίζουν ένα προϊόν στο κατάστημα και μετά να το παραγγέλνουν, όπως και όποτε το επιθυμούν. Είναι σημαντικό, υπογραμμίζει, να υπάρχει κάποιου είδους «διασύνδεση» μεταξύ καταστημάτων διαφορετικού τύπου, κάτι που ωφελεί επίσης και τις επιχειρήσεις, αφού μπορούν να έχουν μια συγκεκριμένα γκάμα προϊόντων στα κανονικά καταστήματά τους και να καλύπτουν την καταναλωτική ζήτηση προσφέροντας περισσότερα προϊόντα μέσω Internet.

Το «πράσινο» εμπόριο ανθεί...

Η έρευνα κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι το «πράσινο» κίνημα συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, αφού περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα καταναλωτές (το 44%) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν φέτος περισσότερα χρήματα για πιο οικολογικά δώρα.

Επίσης, σχεδόν τέσσερις στους δέκα (το 38%) ανέφεραν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν λιγότερες πλαστικές σακούλες φέτος. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 27%.

Ρούχα και Wii

Για πέμπτη χρονιά, τα ρούχα ήρθαν στη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των ερωτηθέντων (με τις δωροεπιταγές στην πρώτη θέση). Ωστόσο, πολύ δημοφιλή αποδεικνύονται επίσης και gadgets όπως το Wii της Nintendo, το iPod της Apple, οι κονσόλες PlayStation και Xbox.

Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Deloitte από ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών στο διάστημα από τις 26 Σεπτεμβρίου έως τις 7 Οκτωβρίου 2008, σε δείγμα 13.276 καταναλωτών.

Ελένη Κρίτσαλου [via]